Sunday, November 24, 2013

Terkubur Dalam Remuk Jiwaku...



 Assalammualaikum w.b.t

Hai,semua sihat? entry kali nie sad story la...Erm. Kali nie penutup 2013 ruby hilang lagi  insan yang pernah hadir dalam hidup ruby,sememangnya cerita nie adalah cerita biasa2 jew.tp bagi hati kecil yang tidaklah segagah mulut yang berbisa bisa berkata-kata yang pedih ianya sangatlah memukul perasaan.

Sememangnya khamis 2hb mei 2013 jam 8.30pagi ruby kena redho perginya datuk ruby yang pergi dalam keadaanya tidaklah sakit menderita cuma jatuh jew.tp orang kata dah sampai ajalnya.tetap juga akan pergi. Rabu 20 Nov 2013 jam 4.35 ptg,ruby terpaksa dalam redho terima hilangnya sahabat sepermainan ruby.Ruby langsung tak tahu dya sakit...cuma mak ruby ad bgtahu yg dya msuk hospital demam. Ruby rasa ruby manusia yang paling tak pernah rasa untuk menghargai peluang yang ada!! sempat jugaklah kami ber whatsapp walau x byk mana pun,ruby mmpu taip x mmpu copy mesej tuh sbb ruby x sanggup tgk msj tuh lg.:'(
'november 11,2013'
ruby=Zira?? ;)

'november 12,2013'
ye,nape?=zira
ruby=dengar cte masuk hospital??

'november 18 2013'
aah..=zira
ak sakit..=zira 
tu yg masuk tu shu bdn trun naik.. =zira
ruby=so skrg de kat ner?.da kua blum?
de kat umah..=zira
ruby=da kuar ar..ko okey tak nih?
......................
pertanyaanku terakhir pada 18november2013 isnin 5:54pm terjawab pada 20 nov 2013 4:35pm dengan jawapan yg sangat pedih dan perit untuk dtelan!...

Ruby rasa saat tu ruby adalah manusia yg paling bodoh! yg x pernah nak port benda dsekeliling ruby.padahal dya dah bg tw dya sakit,tp ruby x amik ringan.ruby igt hari rabu tu bru nak g jump dya sbb ruby cuti rabu tu..tp mmg la hari rabu tuh jugaklah ruby jump dya dalam keadaan dya kaku dan tak berbalas cakap lagi dengan ruby...

tak sangka ruby akan lihat pengurusan jenazah kawan ruby dalam umur ruby nih.terlalu cepat,tak sempat nak lalu ap yang diangankndulu bersama-sama.Hanya ruby harap dan berdoa dya x nyesal ada kawan yg x guna otak utk berfikir macam ruby nih.



Yallah bukan aku menolak takdirmu tapi aku tak pernah terfikir benda nih akn terjadi dlm hidup aku.
yg ku igtkan hanya drama semata-mata,tapi dya realiti yg sudahpun aku lalui...

P/s:ruby minx maaf klau entry kali nie nmpak kolot poyo,tak pape,cm bodoh,bajet baik,tapi nih lah yg lahir dari hati yg luka.memang ruby menyesal sgt.... kalau ada peluang hargainya sebaik mungkin.takut akan rasa menyesal x kesudah..;(

Sampai sini dulu, salam.........






Tuesday, November 5, 2013

Salam Maal Hijrah 1435H



Assalamualaikum w.b.t

 selamat malam...@ selamat pagi,Ruby nak mengucapkan Salam Maal Hijrah 1435H kepada semua umat Islam kat sana tu..:)


Sama2 kita menghayati makna hijrah.hari ini juga hari untuk kita memperingati peristiwa dahulu zaman Nabi kita Nabi Muhammad s.a.w.Peristiwa Rasulullah s.a.w berhijrah dari Mekah ke Madinah yang telah mengubah lanskap dunia..Umat yang dahulu ditindas telah berhijrah kepada umat yang mampu mentadbir dan memiliki kerajaan sendiri..

Bukan mudah untuk berhijrah kepada sesuatu yang baik kerana yang baik itu pahit untuk ditelan,Hijrah itu Pengorbanan,Hijrah itu perjuangan,hijrah itu persaudaraan..

Semoga niat hamba Allah nie,berpanjangan dan terus sampai bila2.amin...:)

Penghijrahan Yang Sebenarnya Bermula Dari Hati Nurani Kerana Nurnya Akan terpancar dari Dalam bukan Sekadar luaran untuk ditonjolkan...

Salam Maal Hijrah buat semua Umat Nabi Muhammad s.a.w.... Perpaduaan mengukuhkan Ummah...

Wsalam...:)

Friday, November 1, 2013

Maaf Jika Aku Tak Sempurna



Assalamualaikum W.b.t

 Hey reader,how life? hopefully all be fine.:)
Malam nie ruby nak tulis pasal novel la...ruby nie dah separuh angau dah ngan jalan cerita sebuah novel lama yang baru jew ruby baca.novel nie kawan ruby yg pinjam kn,terima kasih sangat-sangat kat kwan ruby tue, tak sangka sungguh yang Allah indahnya penulisan yang buat hati ruby berdebar-debar bila masuk part yang tanda tanya tu....

 Cuma masih tertanya-tanya dan menjadi persoalan dihati adakah masih lagi ada "insan" yang sanggup terima seseorang yang jauh tersimpang dengan seikhlas hati untuk bawak balik ke pangkal jalan..ha indahnya jika ade orang yang sanggup terima kita seadanyakan? nobody ferfect in the world.. so sweet... 

Almaklumlah orang baru nak berjinak-jinah dengan dunia penulisan,baru nak belajar menghargai kreativiti dan kelebihan insan yang bergelar penulis...

Novel "Maaf Jika Aku Tak Sempurna,Acik Lana"M/S sebanyak 947,menambat hatiku sekali lagi untuk kali kedua.selepas Adam Dan Hawa beberapa tahun dulu..


"Biar cinta diantara kita tidak hadir sekelip mata,
tidak juga bermula dengan seikhlas jiwa,
namun kini kupasti ia kan kekal ke penghujung nyawa....."


Di saat itu..

Luqman:"Tolong sikit eh, kalu tak kena paksa saya takkan kawin dengan awak.Perempuan macam ni nak buat bini? Memang tak la..."

Melina:"Sedarlah kau tu bekas pekebun sayur merangkap driver aku.Layak ke kau menginginkan aku?Takde cermin kat rumah? pergi balik cermin muka kau sikit!"

Dua dunia bagaikan langit dan bumi ditemukan dalam satu ikatan yang tidak pernah terduga.Melina yang liar dan bebas digandingkan dengan Luqman yang matang dan penuh tertib atas dasar wasiat yang tidak boleh ditolak.Rasa benci dari dua hati itu menggambarkan ikatan yang tersimpul longgar itu akan terurai dan meranapkan tiang istana mereka yang dibena tanpa rela.Kehadiran Sara yang berbelas tahun memendam perasaan kepada Luqman dan kemunculan Hariz yang menagih cinta Melina mewujudkan pelbagai perasaan yang tidak pernah terfikir akan lahir dari hati yang penuh rasa benci.Benarkah perasaan yang terlalu benci boleh mewujudkan rasa cinta yang terlalu mendalam? Dan mampukan perkahwinan tanpa rela bertukar menjadi satu ikatan yang bisa membuka jalan ke pintu syurga?

Di saat ini..

Luqman:"Kalau abang tak cinta,takkan abang rasa rindu setengah mati macam ni."

Melina:"Mel tak boleh fikir apa bila tak nampak abang depan mata."

Novel,yang berlatartempatkan Cameron Highland & Lagu, ungu Percaya Padaku, membuatkan hati aku berbunga-bunga mengenangkan memory yang pernah tercipta disitu.

For god sake,i'm salute with writer Acik Lana,she is very open minded and full of love.Hope l'll find guy like the character or someone not much difference,Insyaallah.

K.la sampai sini dulu k.t kita continue with cerita baru k...
Wsalam...full with love.;)